הן בהרצאות, בפאנל המרתק והן בדיונים שהתפתחו, למדו חברי הקהילה החדשה על סוד ההצלחה: כיבוש יעדים קטנים בדרך למטרה הגדולה.
אז מה באמת היה שם, במפגש המכירות החדשני של מרכז 'כיוון'?
"מרכז כיוון יצא לאחרונה במיזם חדש, מיזם הקהילות", מסביר שאול בוגר ותיק של קורס מכירות ב'כיוון' שעוסק בימים אלו בפתיחת עסק עצמאי. " הקהילות מקבצות עמיתים ומתעניינים בתחום מסוים ומפגישות אותם יחד ללימוד, העשרה וייעול המקצוע. כבוגר קורס מכירות בכיוון שתרם לי רבות, שמעתי על מיזם הקהילות והתעניינתי על קהילה מתאימה עבורי. קהילת המכירות שנפתחה לאחרונה פגשה אותי בדיוק בזמן, כשאני עובד על פתיחת עסק עצמאי חדש, ולכן החלטתי להצטרף אליה".
בוגרי הקורס עונים על השאלות והרשמים שקיבלו מהמפגש המסקרן.
גם אתה היית בין עשרות אנשי מכירות ובעלי עסקים קטנים שהשתתפו ביום חמישי האחרון במפגש הראשון של קהילת המכירות, מה קיבלת שם?
אלי בוחר לתאר את המפגש, בכדי לספר על הכלים המקצועיים והטיפים המצוינים שהעניק לו:
"נפגשנו כחמישים אנשי שיווק ומכירות בשעות אחר הצהריים של יום חמישי. עצם המפגש ביננו העלה דיונים מקצועיים מרתקים על שיטות העבודה ודרכי ההתפתחות. את הכנס הנחה פיני גולדמן, מנהל ההכשרות של מרכז 'כיוון' שגם הוביל את קורס המכירות בו למדתי. הוא אירח על הבמה את ניסן קלנדרוב, מנהל אגף לקוחות עסקיים בחברת 'הוט מובייל', ואת אפרים רוזנשטיין, מנהל שיווק מגזר חרדי בקופת חולים 'לאומית'"
אלי מוסיף כי "היה מעניין לגלות כי על אף תפקידיהם השונים שוחחו השניים כל אחד מנקודת מבטו על אותן נקודות החשובות להצלחה: הרבה מוטיבציה והתמדה, יחס והקשבה לצרכי הלקוח ומתן מענה מקסימלי עם דגש על שירות טוב שיביא בסופו של דבר גם לקוחות חדשים".
האם תפקידיהם הבכירים של האורחים לא יצרו אצל המשתתפים הרגשה של 'אני לא אצליח להגיע לשם'?
"ממש לא", מחייך ישראל, "ההיפך הוא הנכון. גם ניסן קלנדרוב וגם אפרים רוזנשטיין סיפרו על צעדיהם הראשונים והקטנים בעולם המכירות, ועל הדרך שעשו מאנשי מכירות סטנדרטיים לתפקידם הבכיר כיום. בנוסף, אירח המפגש גם פאנל מעניין (מחכים) ומעשיר של ארבעה בוגרי קורס מכירות של מרכז 'כיוון', שנמצאים בתהליך צמיחה נפלא. ביניהם בוגר שהשתלב בחברת 'הולנדיה', ובוגר שפתח אולפן הקלטות עצמאי משגשג. אני מרגיש באופן אישי ובטוח שכך גם עמיתיי לקהילת המכירות, כי המפגש הזה העניק לנו מעין ארגז כלים מובחרים לצמיחה האישית שלנו, בעסק או במכירות. ומשוכנע שלמפגש הבא של הקהילה אגיע מתקדם יותר".